MENÜ
Zalakaros Sportjáért Közhasznú Közalapítvány
"A győztesek soha nem adják fel. Akik feladják, sohasem győznek."
(Németh Pál olimpiai bajnok, szombathelyi "dobópápa")

„ZALAKAROS SPORTJÁÉRT”

KÖZHASZNÚ KÖZALAPÍTVÁNY

 

 

ALAPÍTÓ OKIRATA

egységes szerkezetbe foglalva

2012.

 

 

 

 

 

Zalakaros Város Önkormányzata Alapító elhatározta, hogy a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései alapján a határozatlan időtartamra, tartós közérdekű célra létrehozott, a Zala Megyei Bíróság által 626/1997. szám alatt nyilvántartott (Apk.60.030/1997/2.), „ZALAKAROS SPORTÁÉRT” Közhasznú Közalapítvány alapító okiratát módosítja, és az alábbi egységes szerkezetbe foglalja:

  1. A Közalapítvány neve:

„ZALAKAROS SPORTJÁÉRT” Közhasznú Közalapítvány

 

 

2. A Közalapítvány székhelye:

8749 Zalakaros, Gyógyfürdő tér 1.

2. A Közalapítvány jogállása, működési időtartama:

A „ZALAKAROS SPORTÁÉRT” Közhasznú Közalapítvány jogi személy, működésének időtartam határozatlan.

 

4. A Közalapítvány célja és az 1997. évi CLVI törvényben meghatározottak szerinti közhasznú tevékenysége:

 

4.1. A Közalapítvány célja a sporttevékenység támogatása, kivéve a munkaviszonyban és a polgári jogi jogviszony keretében megbízás alapján folytatott sporttevékenységet.

 

 

4.2. A Közalapítvány a sportról szóló törvényben meghatározott önkormányzati közfeladat biztosításaként a következő célokra jött létre:

- gondoskodás a testedzés nevelési-oktatási intézményekhez között feltételeiről,

- a gyermek- és ifjúsági sport, a versenysport támogatása,

- az egészséges életmód és a szabadidősport népszerűsítése, támogatása,

- együttműködés a Zalakaros területén tevékenykedő, testneveléssel és sporttal foglalkozó szervezetekkel.

 

4.3. A Közalapítvány az alábbi célok szerinti közhasznú tevékenységet végzi és támogatja a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 26. c) pontja alapján:

 

14. sport, a munkaviszonyban és a polgári jogi jogviszony keretében megbízás alapján folytatott sporttevékenység kivételével

 

4.4. A Közalapítvány a fenti célokat közhasznú tevékenységként, nyereség- és vagyonszerzési cél nélkül, közhasznú alapítvány formájában végzi.

 

 

 

 

5. A Közalapítvány vagyona:

 

Az induló vagyon összege 100.000,-Ft, azaz egyszázezer forint készpénz, amelyet az Alapító az OTP és Kereskedelmi Bank Nyrt. Nagykanizsai Fiókjánál helyezett el a működés megkezdéséhez. A pénzügyi forgalmat a Bank a Kuratórium döntései alapján bonyolítja.

6. A Közalapítvány nyitottsága:

 

 

6.1. A Közalapítvány nyitott, ahhoz bármely belföldi vagy külföldi természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társaság csatlakozhat, ha egyetért a 4. pontban írt célokkal, azokat elfogadja, és anyagilag támogatni kívánja. A csatlakozás elfogadásáról a Kuratórium dönt.

 

6.2. A Közalapítvány közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független, és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.

 

 

7. A Közalapítvány legfőbb szerve:

 

 

7.1. A Közalapítvány döntéshozó, képviselő és vagyonkezelő szerve a hét tagú testületként működő Kuratórium.  Minden, az Alapítványt érintő kérdésben a Kuratórium dönt.

 

7.2. A Kuratórium tagjai és felelősségük:

 

7.2.1 A Kuratórium elnökét és tagjait az Alapító választja és hívhatja vissza. A tagok megbízatása 4 évre szól, a tagok ismételten újraválaszthatók. A tagok díjazásra nem, de költségtérítésre jogosultak; ennek mértékét a szervezeti és működési szabályzat állapítja meg.

 

7.2.2. Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestülete 47/2011. (II.10.) számú határozatának 1./ pontja, valamint - ………. és ………. kuratóriumi tagok vonatkozásában- Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestülete ……/2012. (III.22.) számú határozatának … pontja alapján a „ZALAKAROS SPORTJÁÉRT” Közhasznú Közalapítvány Kuratóriumának megválasztott tagjai és megbízatásuk időtartama:

 

 

elnöke:

Kovács Tamás, 8749 Zalakaros, Gyöngyvirág sor 6.            2011. 02. 11. – 2015. 02. 10.

 

tagjai:

Deutsch Szabolcs, 8749 Zalakaros, Gesztenye u. 35.            2011. 02. 11. – 2015. 02. 10.

 

Jankovics Attila, 8749 Zalakaros, Park u. 87.                       2011. 02. 11. – 2015. 02. 10.

 

Stégli János, 8749 Zalakaros, Ibolya köz 1.                          2011. 02. 11. – 2015. 02. 10.

 

Böröcz József, 8749 Zalakaros, Hegyalja u. 91.                   2011. 02. 11. – 2015. 02. 10.

 

Kovács Magdolna, ………………………………             2012. 03. 22. –  2016. 03. 22.

Török Tamás ……………………………………..            2012. 03. 22. –  2016. 03. 22.

7.2.3. A Kuratórium tagjai teljes felelősséggel tartoznak az Alapító Okiratban elírtak szerint a Közalapítvány működéséért, gazdálkodásáért.

 

7.2.4. A Kuratórium tagjai által a feladatkör ellátása során harmadik személynek okozott kárért a Közalapítvány a felelős.

 

7.2.5. A Kuratórium tagjai e minőségben a Közalapítványnak okozott kárért a polgári jog általános szabályai szerint felelnek.

 

7.2.6. A közhasznú szervezet megszűntét követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles az Alapítványt előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

 

7.3. A kuratóriumi tagság megszűnik a kuratóriumi tag halálával, lemondással, visszahívással (visszahívható az, aki egymás után 3 kuratóriumi ülésen bármely okból nem volt jelen) és a Közalapítvány megszűnésével.

 

7.4. A Kuratórium feladatai és hatásköre:

 

- Gondoskodik a közhasznú célok megvalósításáról.

- Az Alapító Okiratnak megfelelően a szervezeti és működési szabályzat elkészítése, a szabályzat karbantartása.

- Meghatározza az éves költségvetést és a gazdasági programot.

- Tagjai sorából a titkár megválasztása, visszahívása.

- Azonnal intézkedik a Kuratórium taglétszámának csökkenése esetén a hiányzó pótlásáról.

- Az éves beszámoló és a közhasznúsági jelentés jóváhagyása a tárgyév május 25. napjáig.

- Biztosítani bárki részére a közhasznúsági jelentésbe betekintést, arról saját költségre másolat készíthető. A betekintést igénylő részére a Kuratórium titkára köteles e jelentést betekintésre átadni. A jelentést a  Kuratórium titkárának a  jelenlétében lehet megtekinteni és tőle lehet kérni másolat elkészítését, a kérelmező költségére.

- Gondoskodás a határozatok nyilvántartásának a vezetéséről; amelyben rögzíteni kell a kuratóriumi döntéseket (tartalom, időpont, hatály, döntést támogatók és ellenzők számaránya feltüntetésével).

- Dönt a 6. pontban szabályozott csatlakozókról.

- A kuratóriumi döntéseket az érintettekkel 15 napon belül írásban kell közölni. A határozatok nyilvánosságát azáltal biztosítja, hogy a határozatokról vezetett nyilvántartás a Közalapítvány székhelyén előzetes időpont-egyeztetés után megtekinthető.

- Biztosítani a Közalapítvány működésének, szolgáltatási igénybevétele módjának nyilvánosságát a Közalapítvány székhelyén található hirdetőtáblán való közzététellel.

A Kuratórium az iratbetekintés jogával is biztosítja a közhasznú szervezetekről szóló törvényben előírt nyilvánosságot: A működéssel kapcsolatos iratokba való betekintés lehetőségét a Kuratórium elnökének döntését kikérve a titkár köteles biztosítani az érdeklődő számára, írásban benyújtott kérelem alapján, előzetes időpont egyeztetést követően, a Közalapítvány székhelyén. Az iratokról a kérelmező költségére másolat készíthető.

- A Közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 6. §-ában biztosított kedvezmények érvényesítése.

- Közcélú adománygyűjtés szervezése. A Közalapítvány mint közhasznú szervezet nevében vagy javára történő adománygyűjtés nem járhat az adományozók, illetőleg más személyek zaklatásával, a személyhez fűződő jogok és az emberi méltóság sérelmével.
A Közalapítvány mint közhasznú szervezet nevében vagy javára történő adománygyűjtés csak a közhasznú szervezet írásbeli meghatalmazása alapján végezhető.

A Közalapítvány mint közhasznú szervezet részére juttatott adományokat a könyv szerinti, ennek hiányában a szokásos piaci áron kell nyilvántartásba venni.

- A jó gazda gondosságával kezeli a Kuratórium vagyonát.

- A működési tapasztalatok alapján javaslattétel az Alapítóhoz.

- A Közalapítvány működéséről évente beszámol az Alapítónak. A beszámolás időpontját az Alapító határozza meg.

- A gazdálkodás legfontosabb adatait évente a sajtóban nyilvánosságra hozza.

- A 11. 2. pont szerinti közhasznúsági jogállás törlésének a kérelmezésére javaslattétel az Alapító felé, az előírt 60 napos határidő betartására figyelemmel.

- Számviteli feladatok ellátására a megfelelő személy kiválasztása.

7.5. A Kuratórium semmilyen pártot, politikai szerveződést, munkáltatói illetve munkavállalói érdekképviseletei szervezete nem támogathat; országgyűlési, önkormányzati képviselőjelöltet nem állíthat és nem támogathat.

 

7.6. A Kuratórium működése:

 

- A Kuratórium testületként működik, döntéseit testületi ülésen, határozatban mondja ki.

- Az üléseket az elnök hívja össze szükség szerint, de legalább negyedévenként 1 alkalommal, a napirend megjelölésével, írásban. Szabályszerűnek az összehívás akkor minősül, ha a tagok az ülésről legalább nyolc nappal az ülés időpontját megelőzően írásban értesülnek és az ülés tárgysorozatáról leírást kapnak.

Kötelező az ülés összehívása a 9.7. pontban rögzített esetben, a Felügyelő Bizottság indítványának megfelelően.

- A testület határozatképes, ha a szabályszerűen összehívott ülésen legalább öt tag jelen van. Minden tagnak 1 szavazata van.

- Ha az ülés nem volt határozatképes, az emiatt megismételt ülés az eredeti napirendben szereplő ügyekben legalább négy tag jelenléte esetén határozatképes. Ezen tényre, jogkövetkezményre a tagokat a meghívóban előzetesen figyelmeztetni kell.  A megismételt ülést az eredeti – határozatképtelenség miatt elmaradt – ülés időpontját követő 15 napon belüli időpontra kell összehívni, amely időpont az eredeti Közgyűlés meghívójában is megjelölhető.

- A Kuratórium ülései nyilvánosak, de a Kuratórium határozatával zárt ülés tartását is elrendelheti, amennyiben az ügy természete (a tárgyalandó napirendi pont bizalmas jellegére, illetve személyiségi jog védelmére tekintettel) azt megkívánja.

- A Kuratórium döntéseit nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza, kivéve a 8.4. pontban írt esetet (2/3-os többség).

- Szavazategyenlőség esetén a szavazást meg kell ismételni, s ha ismételten szavazategyenlőség van, a határozati javaslatot elvetettnek kell tekinteni.

- A kuratóriumi üléseket az elnök (akadályoztatása esetén a titkár) vezeti és gondoskodik arról, hogy az ülésekről minden esetben jegyzőkönyv készüljön, amelyből megállapítható a Kuratórium döntéseinek tartalma, időpontja és hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya (ha lehetséges személye). A döntéseket a határozatok nyilvántartásába be kell jegyezni.

- A Kuratórium működésével kapcsolatos ügyviteli feladatok ellátását a Kuratórium titkára végzi.

- A felmerülő költségeket a Kuratórium fizeti.

- A kuratóriumi ülésekre a Felügyelő Bizottság elnökét meg kell hívni, aki az ülésen tanácskozási joggal bír.

 

7.7. A Kuratórium határozathozatalában nem vehet részt az a kuratóriumi tag, aki, vagy akinek közeli hozzátartozója, élettársa a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.

7.8. A Kuratórium képviseletét a Kuratórium elnöke látja el.

 

7.9. Az aláírási és utalványozási jog, illetve a munkáltatói jog gyakorlása a Kuratórium elnökét illeti meg. A bankszámla feletti rendelkezési jog a Kuratórium elnökét és titkárát együttes aláírással illeti meg.

 

7.10. A Kuratórium feladatkörében hozott határozatok végrehajtásáról az elnök köteles intézkedni, gondoskodni. Erről a következő ülésen köteles a Kuratóriumnak beszámolni.

 

 

 

8. A Közalapítvány gazdálkodása, az éves beszámoló és a közhasznúsági jelentés készítése:

 

8.1. A gazdálkodás általános szabályai:

 

- A közhasznú közalapítványi vagyon és annak hozadéka felett a Kuratórium a célok megvalósítása érdekében szabadon rendelkezik, az induló vagyon megőrzésének kötelezettsége mellett.

Elsősorban a vagyon kamata, ezt követően a tőke használható fel.

 

- Kifizetés teljesíthető a közhasznú cél megvalósítása érdekében tartott rendezvények szervezésére, reklámok, hirdetések költségeire, valamint a kurátorok és a felügyelő bizottsági tagok készkiadásaira.

 

- A Közalapítvány a gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt az Alapító Okiratban meghatározott tevékenységre fordítja.

 

- A Közalapítvány vagyonával gazdasági tevékenység nem folytatható; a közhasznú közalapítvány vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végezhet..

 

- Váltó, illetve más hitelviszonyt megtestesítő értékpapír nem bocsátható ki.

 

- Hitel nem vehető fel.

 

- A Közalapítvány gazdálkodására, könyvvezetésére egyebekben a hatályos jogszabályokat kell alkalmazni.

 

8. 2. A Közalapítvány bevételei:

 

- Az alapítótól vagy más adományozótól közhasznú célra vagy működési költség fedezésére kapott támogatás illetve adomány.

 

- A közhasznú tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel.

 

- Egyéb, más jogszabályokban meghatározott bevétel.

 

- Kamat bevétel

 

- Egyéb cél szerinti tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel.

 

8.3. A Közalapítvány költségei:

 

- A közhasznú tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások).

- Az egyéb cél szerintit tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások).

- A közhasznú tevékenység érdekében felmerült közvetett költségek (ráfordítások, kiadások).

 

8.4. A Közalapítvány mint közhasznú szervezet köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készíteni. Ennek elfogadása a Kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik.

Az éves beszámoló és a közhasznúsági jelentést elfogadó kuratóriumi ülést legkésőbb minden év május hónap 25. napjáig kell megtartani. Az éves beszámoló, közhasznúsági jelentés tárgyában összehívott Kuratórium összehívására, határozatképességére, illetőleg valamennyi más, ezt érintő kérdésre az általános rendelkezések irányadóak azzal, hogy az éves beszámoló elfogadásáról a Kuratórium kétharmados többséggel határoz.

A Közalapítvány köteles közhasznúsági jelentését a tárgyévet követő évben legkésőbb június 30. napjáig a saját honlapján, ennek hiányában egyéb, a nyilvánosság részére elérhető úton, a sajtó útján közzétenni.

 

8.5. Az éves közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet.

 

8.6. A közhasznúsági jelentés tartalmazza:

a) a számviteli beszámolót;

b) a költségvetési támogatás felhasználását;

c) a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást;

d) a cél szerinti juttatások kimutatását;

e) a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét;

f) a közhasznú szervezet vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét;

g) a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.

 

8.7. A 8.6. a.) pontjában foglalt rendelkezés az éves beszámoló készítésének kötelezettségére, letétbe helyezésére és közzétételére vonatkozó számviteli szabályok alkalmazását nem érinti.

 

 

9. A Felügyelő Bizottság

 

9.1. A Kuratórium és a közhasznú szervezet működésének, gazdálkodásának ellenőrzését a 3 tagú Felügyelő Bizottság végzi. A tagokat az Alapító választja és visszahívhatja. A tagok megbízatása első alkalommal 1998. 12. 31. napjáig, majd továbbiakban négy évre szól. A tagok újra választhatók.

 

9.1.1. A Felügyelő Bizottság ügyrendjét maga állapítja, amely az Alapító Okiratban foglaltakkal ellentétes nem lehet.

 

9.2. A Felügyelő Bizottság tagjai, lakcíme és a megbízás időtartama (Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestülete 47/2011. (II.10.) számú határozatának 3.a. pontja alapján):

 

elnöke: Cziráki László, 8749 Zalakaros, Seregély u. 19.      2011. 02. 11. – 2015. 02. 10.

 

tagjai: Bognár Ottó, 8749 Zalakaros, Kossuth u. 4.             2011. 02. 11. – 2015. 02. 10.

 

Józsa Attila, 8749 Zalakaros, Liget u. 28/d.             2011. 02. 11. – 2015. 02. 10.

 

9.3. Nem lehet a Felügyelő Bizottság tagja:

 

a) a vezető szerv elnöke vagy tagja,

b) a közhasznú szervezettel a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,

c) a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatást -, illetve

d) az a)-c) pontban meghatározott személyek hozzátartozója.

 

9.4. Az ellenőrzés keretében a Felügyelő Bizottság jogosult a Közalapítvány könyveibe, dokumentumaiba betekinteni, megvizsgálni, a kuratórium tagjaitól tájékoztatást, felvilágosítást kérni.  Vizsgálatainál külső szakértőket is igénybe vehet.

 

9.5. A Felügyelő Bizottság elnöke, vagy az általa erre az alkalomra kijelölt Felügyelő Bizottsági tag köteles a Kuratórium ülésén tanácskozási joggal részt venni.

 

9.6. A Felügyelő Bizottság tapasztalatairól szükség szerint, de legalább évente egyszer beszámol az Alapítónak.

 

9.7. A Felügyelő Bizottság köteles a Kuratóriumot tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy

 

a.)                a működés során szabálysértés, vagy a közhasznú közalapítvány érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése, vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése Kuratórium döntését teszi szükségessé;

b.)               a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel

 

9.7.1. Az indítványnak megfelelően – annak megtételétől számított 30 napon belül – a Kuratórium ülését össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a Kuratóriumi ülés összehívása a Felügyelő Bizottság is jogosult.

 

9.7.2. Ha a Kuratórium a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a Felügyelő Bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a Zala Megyei Főügyészséget.

 

9.8. A Felügyelő Bizottság tagjai a vagyon hozadékából tiszteletdíjra és költségtérítésre jogosultak, amelyet a szervezeti és működési szabályzat állapít meg.

 

9.9. A Felügyelő Bizottsági tagság megszűnik a 7.3. pontban írott rendelkezés értelemszerű alkalmazásával.

 

 

10. A közhasznú közalapítványt és a támogatóit megillető kedvezmények:

 

10. 1. A társasági adóról és az osztalékadóról, az SZJA-ról, az illetékekről, a helyi adókról, a vámjogról szóló törvény, valamint az irányadó más jogszabályok szerinti mértékben és feltételek szerint:

 

a.)                A közhasznú közalapítványt a közhasznú tevékenysége után

 

  1. a létesítő okiratában meghatározott cél szerinti tevékenysége után társasági adómentesség,
  2. vállalkozási tevékenysége után társasági adókötelezettséget érintő kedvezmény,
  3. illetékkedvezmény,
  4. vámkedvezmény,
  5. egyéb  - jogszabályban meghatározott – kedvezmény illeti meg.

 

b) a közhasznú szervezet által - cél szerinti juttatásként - nyújtott szolgáltatás igénybevevőjét a kapott szolgáltatás után személyi jövedelemadó mentesség,

 

c) a közhasznú szervezet támogatóját a közhasznú szervezet - létesítő okiratban rögzített céljaira - adott támogatás (adomány) után társasági adókötelezettséget érintő kedvezmény, illetve személyi jövedelemadó kötelezettséget érintő kedvezmény,

 

d) tartós adományozás esetén a c) pont szerinti támogatót a támogatás második évétől külön kedvezmény illeti meg.

 

Tartós adományozásnak minősül: magánszemély támogató által a közhasznú közalapítvány javára legalább négyéves szerződés alapján, évente rendszeren, azonos vagy növekvő összegben, illetőleg nem magánszemély támogató esetében az adósás előtti eredménye arányában rögzített mértékkel ellenérték nélkül nyújtott pénzbeli támogatás, valamint értékpapírt térítés nélküli átadása. Nem minősül tartós adományozásnak, ha a szerződés időtartama alatt bármelyik évben az adományozás szünetel.

 

10.2. A közhasznú közalapítvány a cél szerinti tevékenysége körében jogosult polgári szolgálatot teljesítő személy foglalkoztatására.

 

10.3. Az a közhasznú szervezet, amelynek az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozása áll fenn, a kedvezmények igénybevételére nem jogosult.

 

10.4. A 4.1. – 4.3. pontokban megfogalmazott célok elérése érdekében az alapítvány figyelmet fordít a látványcsapat-sportok támogatására, fejlesztésére és az utánpótlás - nevelésére is.

 

11. A közhasznú jogállás megszűnése:

 

11.1. Az Alapító a közhasznúsági jogállás megszüntetését kérheti, ha a közalapítványnak erre szüksége már nincsen.

 

11.2. Ha a közhasznú közalapítvány működése nem felel meg a 4, vagy a 6.2, vagy a 7.5. illetve a 8.1. pontokban előírtaknak, akkor 60 napon belül kötelező a közhasznú jogállás törlésének a kérelmezése.  A Kuratórium feladata erről az Alapító azonnali értesítése.

 

11.3. A közhasznúsági jogállás megszűnése nem érinti a Közalapítvány további működését. Ebben az esetben a 10. pont szerinti kedvezmények tovább nem vehetők igénybe.

 

11.4. A közhasznú jogállás megszűnésekor kötelező az esedékes tartozásokat rendezni.

 

 

12. A közhasznú közalapítvány megszüntetése:

 

A bíróság a közhasznú közalapítványt az Alapító kérelmére nemperes eljárásban megszünteti, ha közfeladat iránti szükséglet megszűnt vagy a közfeladat ellátásának biztosítása más módon, illetőleg más szervezeti keretben hatékonyabban megvalósítható.

 

13. Vegyes rendelkezések:

 

13.1. A közhasznúsági nyilvántartásba vételre a Zalaegerszegi Törvényszék jogosult.

 

13.2. A jelen Alapító Okiratban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv és a közhasznú szervezetekről szóló törvény rendelkezései, valamint a később meghozandó kuratóriumi határozatok az irányadók.

 

Zalakaros, 2012. március 22.

 

 

………………………………………………………………...

Zalakaros Város Önkormányzata Alapító képviseletében

Novák Ferenc Polgármester

 

Ellenjegyzem:

Csetneki Ügyvédi iroda

Dr. Csetneki Gábor ügyvéd

8800 Nagykanizsa, Sugár út 42.

Zalakaros, 2012. március 22.

 

 

Hírek

  • Aktuális
    2012-07-30 15:17:33

    2012. szeptember13. kuratóriumi beszámoló Zalakaros Város Képviselőtestületének

  • Pályázat
    2012-07-30 15:05:44

    377 000 Ft önkormányzati támogatással zalakarosi felnőtt labdarúgó csapat indul a megyei III-ban

Asztali nézet